{image:title}
Bericht delen

Huisstijl in buitencampagnes

Ontwerpers hebben de neiging om sterk vast te houden aan een huisstijl. Bij het opmaken van buitencampagnes is het echter soms verstandig om daar enigszins van af te wijken om een goede leesbaarheid te garanderen.

Foto 1

In dit ontwerp is gebruik gemaakt van een witte tekst op een relatief lichte achtergrond. Wij hebben aangegeven dat zowel de koptekst als de pay off hierdoor niet goed genoeg leesbaar zijn in de campagne.

Foto 2

In de tweede versie van het ontwerp is er gebruik gemaakt van een schaduwaccent. Volgens ons is dit echter nog steeds niet duidelijk genoeg om een leesbare tekst te creëren.

Foto 3

Hier is er gebruik gemaakt van een andere tekstkleur. Zo komt de belangrijkste boodschap, in dit geval de datum van de opening, goed over. Tip: knijp je ogen tot een spleetje en kijk naar deze drie varianten. Dat geeft een goed beeld van wat je straks ziet als de posters op straat staan.