{image:title}
Bericht delen

Grote onrust door teasercampagne

Bij een teasercampagne wordt word of mouth als martketingmiddel ingezet. De gedachte hierachter is dat consumenten beter reclame maken dan dat bedrijven dat doen. 

In dit geval hebben we te maken met een postercampage die uit twee posters bestaat. De eerste poster is een echter teaser en heeft als doel om onderwerp van gesprek te worden onder het Apeldoornse publiek. De opdrachtgever gaat slim om merknamen en gebruikt de merknaam Porsche, bekend van haar dure en luxe auto's, om Apeldoorn eens even flink wakker te schudden. 

 

Teasercampagne: reacties na de eerste poster

Bij zo’n teasercampagne als deze hoopt de marketeer dat er een gesprek op gang komt op social media. Dat is in dit geval zeker gelukt! De eerste poster van deze campagne wekt de nieuwsgierigheid door de suggestie te wekken dat er in Apeldoorn een Porsche dealer komt. Nadat de posters langs de weg waren geplaatst hebben wij er aandacht aan besteed op onze Facebookpagina. Je ziet hieronder een aantal reacties op social media.

Post op social media.

Wij werden via WhatsApp en Facebook Messenger direct benaderd met de vraag wie die Porsche dealer dan zou moeten zijn.

Sommige mensen gingen zelf speculeren over de locatie van de nieuwe “Porsche dealer”

We kregen zelfs een telefoontje van iemand via een andere autodealer. Wisten wij hier meer van? Ze waren toch wel enigszins in paniek geraakt… Al met al ontstond er een hoop rumoer en onrust. Men dacht dat er echt een nieuwe Porsche autodealer zou komen in onze regio. Maar waar dan?

 

Tweede poster: bekend maken waar het eigenlijk om gaat

Bij de tweede poster valt alles op zijn plek. Het gaat inderdaad om een nieuwe verkoper van Porsche modellen, maar dan Porsche brillen! Porsche is namelijk ook een merk voor brilmonturen. Op de tweede poster wordt ook duidelijk gemaakt wie de zender is van de boodschap: optiek Sandmann. Dit is voor een teasercampagne heel belangrijk, je wilt namelijk de aandacht voor de campagne vasthouden en zorgen dat deze nu richting jouw merk gaat.

Wij vonden dit een hele geslaagde campagne en hebben er veel plezier aan beleefd! Ook benieuwd naar het plaatsen van een teaser campagne of een campagne met meerdere opeenvolgende posters? Neem contact met ons op.