{image:title}
Bericht delen

Een spraakmakende campagne, durft men dat eigenlijk nog wel?

Misschien wist je het al, maar Bushhouse is verhuisd*! En bij verhuizen... hoort inpakken! Bij het opruimen van kasten kwamen we een paar oude, spraakmakende posters tegen. Het gaat om een postercampagne van het Apeldoornse creatief bureau 100.000 luchtkastelen. Een campagne met als doel zichzelf in the picture te zetten. Met deze creatieve posters – en dat zijn ze zeker volgens ons! – wilde het bureau laten zien dat ze in staat zijn om met creativiteit wervende campagnes te bedenken.

Spraakmakende campagne met een creatieve invalshoek

Het is een postercampagne uit de oude doos, inmiddels alweer tien jaar geleden, die uit drie verschillende posters bestaat. Stuk voor stuk creatief, maar wel met een andere invalshoek. Centraal staat het creatief omgaan met het display. Overigens, we willen er gelijk bij vermelden dat er altijd toestemming moet worden gevraagd aan de exploitant als er iets aan of op hun displays geplakt gaat worden. Deze drie posters vormden samen een teaser om de spanning op te bouwen naar de uiteindelijke campagne.

Poster uit een spraakmakende campagnePoster uit een spraakmakende campagne

Een spraakmakende campagne, zien we dat tegenwoordig nog?

Van de drie posters uit deze campagne valt de poster met de dame het meest op. Dat dachten de mensen op straat ook. Grappig was dat mensen letterlijk van de fiets afstapten om te kijken of de achterkant van de displays ook de achterkant van de dame liet zien. Zou zo’n campagne tegenwoordig nog steeds succesvol zijn? Of valt dat, in het kader van #MeToo, niet echt in de goede aarde? Wij vragen het ons af.

Durft men nog tegenwoordig nog spraakmakende campagnes te maken? We weten het antwoord niet, maar we vinden wél dat er altijd plaats is voor creatieve campagnes die op een positieve manier de aandacht trekken. En dan bedoelen we zeker niet dat we dames weer op zo’n manier moeten inzetten, maar wel om met creatieve ideeën de aandacht op te eisen. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van displays. Wij staan er in elk geval voor open!

*We zitten tegenwoordig in een kantoor met een mooie presentatieruimte aan de Steenbokstraat 33 in Apeldoorn. Kom je een keertje koffiedrinken?